Tuesday, December 2, 2008

Aku Melayu #001

Kenapa setiap kali aku nak berblog dalam Bahasa Melayu, aku fail? Aku selalu rasa cam poyo gila. Cam ntah apa-apa. Aku cuba jugak nak berblog dalam Bahasa Melayu baku, lagi fail. Sumpah tak boleh blah. Jadik macam poser, macam aku buat-buat. Mungkin medium komunikasi aku secara amnya, bahasa Inggeris, tapi, ye, aku still Melayu. (p.s. aku selalu typo Melayu jadik Melayi).

Ada banyak benda yang buat aku sangat Melayu. Salah satunya, aku memang muka Melayu. Mungkin ada jugak yang kata aku muka Jawa (mak aku orang Jawa, ayah aku 1/2 Jawa). Tapi tak de lah Jawa sangat kot. But then again, so what kalau muka Jawa pun?

Jadi, kalau dah muka Melayu, kenapa nak cakap Omputih? Berlagak? *sigh*. Lazimnya aku biarkan orang yang fikir aku cakap Bahasa Inggeris sebab aku berlagak untuk terus berfikiran begitu. Sebab kalau aku buktikan yang aku sebenarnya tak berlagak, I may even have to be friends with those people.

*shudders*

Amit-amit.

//ha, tu cakap Jawa, tahu tak?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...