Wednesday, December 31, 2008

The Idiot... #002

Note : Yes, I am tragically un-creative when it comes to giving titles to my blog entries. So, from time to time, you'll be stuck with the #00x appended at the end of the blog title, just to say that it's a different entry than the one that had the same name, but came out earlier. I can deal with it, so can you.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Okay, so I'm going to risk being busted by friends and fellow bloggers, but this tidbit is tooooooooo cool not to share. Sharing is caring, as bleurgh as that sounds.

[Why do I say that I risk being busted? Oh, because I've decided to remain an anonymous blogger with this blog. So, by disclosing this, and risking the general population of the world reading it, I'm at risk of exposing myself to friend(s) involved in the fiasco. Oh well... que sera sera.]

So I was happily bloghopping, singgah sana, baca and gelak. Singgah sini, baca dan komen, so the ritual goes. Then I hopped on to my friends' blog. Oklah, baca dan baca dan baca. So, I left a comment on her blog. I left something along the line of, "For the sake of humankind, I shall promote procreation to one and all,". It's actually an inside joke [demmit, now I am so totally busted!!!], something only me and my small circle of friends know. The keyword there is procreate.

[FYI, TMI, I am quite young-ish. 26 to be exact, and I have two kids. The oldest is 4, the younger one is 10 month old. Among my friends, I am the only one with kids - two kids summore. Member-member lain masih mencari, dalam pencarian, baru mengakhiri pencarian etc]

Tiba-tiba, my friend the blog owner YMed me. The chat goes something like...

ANGELINA JOLIE : hun, ur comment caused quite a stir at my blog lah.
HUN [A.K.A aku lah, the writer/owner of this blog] : oh, ye ke? kenapa?
ANGELINA JOLIE : uh... um... ko tengoklah sendirik
HUN [A.K.A aku lah, the writer/owner of this blog] : perempuan, kau nak suruh aku upkan traffic kau ke? cakap je la..
ANGELINA JOLIE : oi, kojaq... [sedikit lagi maki-hamun manja dari Mrs Brad Pitt] Tengok je lah sendiri...
HUN [A.K.A aku lah, the writer/owner of this blog] : ye lah.. ye lah..

Maka aku pun typelah URL blog beliau [taip ok, aku tak subscribe atau bookmark atau apa-apa. History pun aku disable kat browser FF aku ni. Old school style] dan masuk ke blog beliau dan pergi ke entry blog yang disebut tadi. [Actually aku tak sure pun mana satu entry yang dimaksudkan, tapi aku belasah aje, sekali betullah, entry yang aku tembak tu rupanya contains the offending material].

Aku pun scroll. Tak de apa-apa pun. Scroll down lagi. Tak de apa-apa. Harmless comments daripada netizens within the blogosphere. Then aku jumpa comment aku. Aku baca lagi - fuh, best gilak comment aku, kelakar pulak tu, aku pikir [Sorry, hubris talking]. THEN... jeng jeng jeng... Aku terjumpa sesuatu yang membuatkan air hidung aku merembes-rembes keluar tatkala aku tergelak besar.

Komen ini berada di bawah komen aku [and in response to my comment]...

Princess Comelicious* [bukan nama sebenar - masyaAllah, mak bapak dia lagik gila hubris daripada aku kalau betul2 nama anak dia comelicious]

"Dear Angelina Jolie, please tell your friend that she doesn't have to rub it in everyone's faces lah. Tahulah ada anak. Kenapa nak berlagak. Tuhan kan Maha Adil. Ada orang tak de anak sebab belum rezeki. No need to tell people you are pro at creating..."

At first aku terkebil-kebil, air mata, hingus and other bodily fluid belum keluar lagi. Apakah yang wanita ini maksudkan? Aku baca lagi. Aku tak paham. Kali ketiga aku baca comments on my friends' blog in sequence, termasuk komen aku dan komen-komen selepas "Princess Comelicious" [bukan nama sebenar]. Aku still blur. Aku terus video-conference dengan hubby [dia tengah tidur kat opis, aku kejut]. Aku suruh dia baca blog and all the comments, kot-kot he picked up something I missed. Hubby terkebil-kebil jugak baca. Then hubby senyum meleret-leret. Apekah?

"She thinks you're saying you're a pro at creating children," kata hubby. Kimaks! Aku pandang kiri kanan, ready with a sheepish, apologetic smile. Dahlah video conference ni on speaker phone, satu opis dengar. Fuh, sebbaik tempat aku gila secluded and orang lain cuti New Year.

"Sssshhh!!! Apelah cakap macam tu kuat-kuat," aku marah hubby. Actually, aku still blur2 lagi.

"Ehehehe... tell that Princess Comelicious [bukan nama sebenar], practice makes perfect," kata hubby before disconnecting the video conferencing.

Sekali lagi, apekah?

Aku rasa, there's a void in between Princess Comelicious' eyes.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...